Aftellen - Reisverslag uit Buitenpost, Nederland van Maaike Groot - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Buitenpost, Nederland van Maaike Groot - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: Maaike de Groot

Blijf op de hoogte en volg Maaike

16 Augustus 2014 | Nederland, Buitenpost

Oké nog maar zeven dagen en dan vliegt er een vliegtuig met onder andere vier enthousiaste pabo-studenten naar Lima, de hoofdstad van Peru. Ik ben een van die vier gelukkige studenten die hier naar toe gaat.
Best spannend vind ik het wel, je bent toch drie maanden van huis in een land dat niet op de westerse wereld lijkt en dan ook nog de taal die je voor je gevoel nog laaaaang niet beheerst...spaans... Hoe gaat dat toch straks allemaal?! Terwijl ik afgelopen half jaar soms toch echt wel schrok van de gedachte dat ik straks in Peru zit, begin ik er ook wel naar uit te zien. Opnieuw opzoek gaan naar een nieuwe ervaring in het buitenland.

De komende drie maanden verblijf ik samen met Gerieke, Kimko en Dieke in Peru. De eerste maand zullen we verblijven in de hoofdstad, Lima. We gaan lesgeven op een basisschool en colleges volgen op de universiteit. Daarna reizen we door naar Moyabamba, ten noorden van Peru, waar we ook zullen lesgeven. Als we klaar zijn met onze stages is er nog tijd om van het prachtige landschap te genieten.

Tijdens deze reis zal ik reisverslagen schrijven. Wil je deze reisverslagen volgen? Dat kan! Vul dan je e-mail adres in en dan krijg je ze automatisch in je mailbox.

Nu is het tijd om deze week de laatste dingen te doen in Nederland en na te denken wat ik allemaal wil meenemen de komende drie maanden.. En dat is al lastig genoeg!

Groetjes Maaike

  • 16 Augustus 2014 - 15:27

    Edward:

    Tuurlijk gaan wij jullie volgen. Ik kijk nu al uit naar de verhalen!

  • 16 Augustus 2014 - 22:02

    Jet Baas:

    Het lijkt me een geweldige gebeurtenis! Ik zal jullie dan ook graag volgen.

  • 16 Augustus 2014 - 22:05

    Tante Lies:

    Ik lees graag jullie belevenissen.

  • 17 Augustus 2014 - 09:26

    Minke:

    Ik reis een beetje met je mee als ik je verhalen lees. :-)

  • 17 Augustus 2014 - 12:28

    Roelie:

    Helpt het als ik meehelp aftellen? Schrik niet als je in Lima aankomt, het is dan donker en zóóóóó druk. Word je afgehaald van het vliegveld?

  • 17 Augustus 2014 - 16:04

    Maaike De Groot:

    Mee helpen aftellen mag wel hoor Roelie :) Ik ben echt heel benieuwd naar mijn belevenissen in vergelijking van jouw verhalen :) We worden opgehaald van het vliegveld.

  • 17 Augustus 2014 - 20:01

    Tante Jetske Lysbeth:

    Moai datsto wer sa'n avontoer oandoarst en oangiest. Fansels sil ik dy folgje op dyn blog.
    Bin hiel benijd watsto allegear wer leare en ^underfine silst!

  • 19 Augustus 2014 - 13:06

    Meta:

    Leer nog even als een paparazzi fotograferen, want vrouwen gaan niet graag op de foto en ze zijn zo mooi met die bolhoedjes boven op hun hoofd!
    Fopbal kun je met de kinderen spelen en wie heeft de aap wordt: wie heeft de Lama!!!
    Handschoenen, sjaal en dikke sokken hoef je niet n te pakken, daar kopen van Lama of alpacawol...heerlijk warm!
    succes met de voorbereidingen

  • 22 Augustus 2014 - 13:42

    Karin:

    Hoi Maaike,

    Heel veel plezier in Peru. Wat een belevenis. Geniet er maar van.
    Namens ons allemaal een hele goede reis en een mooie tijd in Peru gewenst.

  • 22 Augustus 2014 - 15:21

    Jeltje:

    Hoi Maaike
    In moaie tijd tawinske yn Peru. Kom foaral sûn en hiel hûds werom.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 08 Feb. 2011
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 8414

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 21 November 2014

Stage lopen in Perú

Landen bezocht: